KONSUMENT | FÖRETAG | HUSBOLAG

Partel

Archipelago Technics Oy Ab är sedan några månader tillbaka samarbetspartner med Partel och har utfört en del digihelp-besök hemma hos våra gemensamma kunder.  

Eftersom Archipelago Technics Oy Ab sitter på en massa kunskap då det gäller installationer och annat våra gemensamma kunder kan ha bekymmer med sågs detta som en utomordentlig lösning. 

Kasper Kronberg på Archipelago Technics Oy Ab berättar om verksamheten:

  • Archipelago Technics Oy Ab startades 2016 och var känd som F:ma Archi-Tech sedan 2010. Bolaget startades pga att jag såg ett klart behov av en IT-firma som springer hembesök samt företagsbesök och reagerar under samma dag om bara möjligt. Redan 2010 fanns det en efterfrågan på detta och det behovet har vuxit jämnt under åren. Vi ville också hålla förhållandet mellan oss och kunden på personlig nivå och aldrig låta servicen bli sk. ansiktslös. Detta löstes endast genom att alltid ha en kontaktperson för varje kund att ringa till när problem uppstod och att ge dem en trygghet att ha en person till förfogande då olyckan var framme. Detta var en tung uppgift, speciellt i början och tog upp all min fritid men som förväntat var, känner nu de flesta skärgårdsbor till oss och vet vem vi är. Det känns trevligt att kunna gå t.ex. och handla mat till butiken och samtidigt hälsa på en massa bekanta och höra hur grejorna fungerar.
  • En arbetsdag hos oss börjar klockan 7 när första företagskunderna ringer och  har de första problemen efter att de startat sina datorer. Klockan 9 kommer vi till vår affär och planerar dagen samt går igenom aktuella problem. Klockan 10 öppnar vi vår affär och tar emot kunder, gör företags- samt hembesök och jobbar med fjärrsupport. Klockan 17 stänger vi butiken och dejouren fortsätter dygnet runt. Ibland händer det faktiskt att vi rullar tummar en timme och då försöker vi städa samt sköta bort interna jobb.
  • Vi brukar skämta om att det mest allmänna problemet är “Jag har problem med mitt internet” för det kan betyda allt från att WiFi:n är avstängd till att maskinen har lagt ner verktygen och stigit in i den eviga östern. Men allvarligt sagt så är mjukvarufel det mest allmänna.
  • Samarbetet med Partel är trevligt, vi bildar ett komplett paket då vi själva kan leverera eller göra diagnos på alla problem som har med IT-infrastrukturen i Pargas att göra. Jag tror att det höjer tryggheten hos både Partel och oss då vi kan sälja våra tjänster med gott samvete och vet att vi kan leverera samt underhålla vad som helst som både privatkunder samt företagsvärlden behöver. Jag tror att vi tillsammans kan “hålla skärgården ren från IT-problem! “ 😊
  • Min hälsning till alla härliga människor där ute är att var inte blyga, utan riv oss i armen genast då du har problem och tveka inte om du skulle vilja pröva på något nytt. Vi och Partel bryr oss om Er och finns här för Er året runt. Lev väl och våga också pröva på nya saker. Undertecknad hade aldrig lärt mig allt jag kan om inte jag också klantat till det emellanåt! -Kasper
Archipelago Technics hjälpsamma gäng samlade

Du kan boka ditt servicebesök eller ringa och få teknisk rådgivning per telefon via Partel eller direkt till Archipelago Technics. Archipelago Technics betjänar på Ålövägen 7 vardagar kl. 10-17 och även per telefon 24/7 på numret 040 582 9704. Vi kör en gemensam linje med prissättningen och utför också kundbesök.