Svar – Case NorColour

Fröken X i telefonen

NorColour Oy Ab, som fungerar på ön Mielisholm i Pargas, är enastående inom branschen även i nordisk skala. Parcalls reklam som kom med posten vid semestertiden för ett par år sedan fick NorColour att prova på Parcalls svarstjänster.

– I början blev några kunder förvånade då vi tog Parcalls svarstjänst i användning. En samarbetspartner från Italien frågade mycket nyfiket ”Who is the new lady that answered your phone?”. Jag förklarade situationen och fick svaret ”Oh you Finns, you are always so clever”, minns NorColours verksamhetsdirektör Henrik Granholm leende.

NorColour har i sin användning svarstjänst vid behov och tjänst för vidareflyttning av samtal.

– I praktiken kopplar jag på tjänsten, då jag är på arbetsresor, semester, möten osv. Det är också bra att koppla på tjänsten efter arbetsdagen, då t.ex. klockan är fyra hos oss i Finland är den bara tre i Sverige, listar Granholm upp. Företaget gör mycket utlandshandel, så även språkkunskapen värdesätts högt. Enligt Granholm har de lätta och förmånliga tjänsterna underlättat arbetet och förbättrat servicen.

– Det är bra att det finns någon som alltid kan svara i telefonen och ta emot ringbud eller förena de viktigaste samtalen till mobiltelefonen. Tjänsten lindrar den lilla stresskänslan som lätt kommer ibland då man alltid borde vara anträffbar, tackar Granholm.