Svar – Case Promarine

Promarine förlitar sig på Parcalls svarstjänst

Promarine Oy är ett företag verksamt i Pargas, som specialicerat sig på kommunikationslösningar- och system inom sjöfartsbranschen. Företaget koncentrerar sig främst på export och en stor del av företagets kundkrets finns utomlands. Företagets vision är att höra till de största aktörer inom branschen i Europa och även vara kända världen över.

Verkställande direktör Jani Järvinen berättar att han valt Parcalls svarstjänst eftersom företagets egen personal ofta är upptagen med kundbesök, palaver och resor.
– Med varje obesvarat samtal kan vi gå miste om en kund, konstaterar Järvinen. Eftersom jag reser mycket i arbetet måste jag t.ex. stänga av telefonen helt under flygresor. Nu vet jag att någon alltid besvarar mina samtal, även om jag inte själv är anträffbar just då.

Parcall fungerar praktiskt taget som företagets egen sekreterare. Till svarstjänsten meddelas personalens frånvaro och på så vis kan kunderna informeras om när personalen är anträffbar och eventuella ringbud förmedlas på önskat vis.
– Ibland undrar våra kunder var våra sekreterare håller hus då de besöker vårt kontor, skrattar Järvinen.

Järvinen uppskattar speciellt det att Parcalls telefonister är bekanta och genast känner igen sina kunder. Det går mycket snabbare och smidigare att meddela frånvaro då du inte hamnar reda ut vem från vilket företag som ringer, utan du i kamratlig anda kan meddela om din frånvaro. Lokalkännedom och flexibilitet är även positivt.
– Jag rekommenderar Parcalls tjänster åt företag av alla storlekar och från alla olika branscher.

Slutligen konstaterar Järvinen att man sparar både tid och pengar då man inte själv är fast med svarandet och ingen skild person behöver anställas för att svara på samtal.