KONSUMENT | FÖRETAG | HUSBOLAG

Parcall

Växel- och svarstjänster

Parcall erbjuder sina kunder omfattande växel- och svarstjänster. Till kundkretsen hör både stora och små företag och samfund.

Tjänsterna skräddarsys alltid beroende på företagets storlek, verksamhetstyp och behov. Till tjänsterna hör bl.a. förmedling av samtal samt mottagande av ringbud och beställningar.

Parcalls växeltjänst ger företaget egenskaperna i ett modernt telefonsystem utan investering i eget system. Det innebär inbesparingar i service- och reservdelsavgifter – medan besväret av dessa uteblir. Växel- och svarstjänsterna kan även beställas separat.

I svarstjänsten besvaras företaget anropsnummer på överenskommet sätt och samtalet förenas vid behov till växelanknytning. Till svarstjänsten kan även t.ex. ordermottagning, tidsbeställning eller övriga motsvarande tjänster anslutas. Parcalls svarstjänst passar även utmärkt för tillfälligt behov under t.ex. semestrar, skolningar och palaver.

Svar

Parcalls svarstjänst är utvecklad för att göra vardagen mer flexibel och lättare för ditt företag. Vår yrkeskunniga personal svarar på ditt företags samtal på svenska, finska och engelska enligt situation. Vi sköter om svarandet året runt vardagar kl. 8-17. Vi förmedlar ringbud och övriga meddelanden till dig på överenskommet sätt. Vi informerar även den som ringer om hur du är anträffbar om du önskar.

Svarstjänsten passar utmärkt även för tillfälligt och sporadiskt behov, t.ex. under arbetsresa, rusningstoppar samt vid sjukledigheter eller semester. Du kan meddela oss om frånvaron behändigt genom att ringa, skicka sms, per e-post eller på nätet.

Vid behov sköter vi även företagets tidsbeställning och ordermottagning enligt överenskommelse. Svarstjänsten fås skilt eller kombinerat med växeltjänsten.

Tidsbokning

Parcalls tidsbokningstjänst är en ypperlig lösning för företag som inte alltid hinner ta emot sina bokningar. Ifall företaget har ett eget tidsbokningssystem kan Parcall använda sig av detta och ta emot bokningarna, samt förmedla dem till er på överenskommet sätt – enklast är det förstås om tidsbokningen finns på nätet och Parcall kan logga in där via. Vi tar t.ex. emot tidsbeställningar till frisörsalonger, bokar flighter till golfbanor, samt tar emot anmälningar till kundevenemang. Tidsbokningen skräddarsys alltid enligt företagets behov. Vi betjänar vardagar kl. 8-17 på svenska, finska och engelska.

Posthantering

Parcalls posthanterings-och scanningstjänster underlättar informationsflödet och är till hjälp speciellt då företagets kontor inte besöks dagligen.

I posthanterings- och scanningstjänsten sköter vi ditt företags inkommande posttrafik: posten bärs till Parcall och vi meddelar om inkommande post (inte reklam) överenskommet via SMS eller e-post. Vi scannar den önskade posten, t.ex. beställningar och fakturor, till din e-post samma dag som den kommit.

Beställning av posthanteringstjänster förutsätter inte att företaget har i bruk Parcalls övriga tjänster.

Ordermottagning

Parcall betjänar då företagaren själv eller den egna personalen inte har möjlighet att ta emot beställningar. Beställningar kan tas emot per telefon eller e-post. Beställningarna vidarebefordras antingen per e-post eller via nätet via företagets egen beställningstjänst. Vi sköter t.ex. serviceförfrågningar och produktbeställningar för företag av olika storlek runtom i Finland. Beställningstjänsten skräddarsys alltid enligt företagets behov. Vi betjänar vardagar kl. 8-17 på svenska, finska och engelska.

Vi betjänar gärna i alla frågor gällande företagets kontakter.

Malmgatan 6, 21600 Pargas

Tel. (02) 454 1111
E-post: parcall(at)parcall.fi

Turun Konekeskus