KONSUMENT | FÖRETAG | HUSBOLAG

Partel TV

  • Störningsfri bildkvalitet i HD
  • Finlands största kanalutbud
  • Bästa tv-tjänsten för varje fiberkund!

Varför ska jag välja IPTV?

IPTV har funktioner som gör att ditt tv-tittande sker på dina villkor. Du kan välja när du ska se programmen genom att använda dig av vår spela in funktion eller gå tillbaka i tablån en vecka tillbaka och välja vilka program du vill se. Det finns dessutom funktioner som filmuthyrning, radio och en massa andra finesser som gör att du har allt på samma ställe.

Kan man se på IPTV i flera rum samtidigt?

Det går bra att se på tv i flera rum samtidigt. För att kunna se på olika kanaler samtidigt behöver du en digitalbox för varje tv eller en smart tv som fungerar med IPTV-appen, och dessutom måste bandbredden, d.v.s. hastigheten, i ditt bredband vara tillräcklig för att kunna transportera bild och ljud till flera rum. När en kanal sänds till din digitalbox behöver den en viss mängd bandbredd och denna varierar mellan kanaler och även vad som visas. Ett bredband på minst 10/10M krävs för att se på IPTV. För att se IPTV på flera tv:n samtidigt eller för att använda internet och IPTV samtidigt rekommenderar vi ett bredband på minst 100/20M.

Om IPTV-boxen

Hur skall min IPTV-box kopplas?

Din IPTV-box skall vara kopplad med en nätverkskabel till ditt modem, samt med passlig kabel till din tv. Numera används HDMI-kabel till de flesta tv-apparter.

Hur lägger jag till kanaler/kanalpaket?

Du använder enkelt din köpkod du fick när du startade din IPTV-tjänst och går till menyn ”Butik” där du hittar tilläggstjänster, kanaler och kanalpaket. Om du tappat bort din köpkod kontaktar du din kundtjänst.

Varför står det ingen signal på TV:n?

Då din IPTV-box är på (lyser grönt) skall någon bild alltid ges och det skall inte stå ingen signal på din tv. Då har ingångskällan på din tv ändrat och du behöver med hjälp av tv:n egen fjärrkontroll ändra till rätt ingångskälla.

Bilden blir svart/vit/gul?

Eftersom IPTV levereras genom bredbandsnätet kan det förekomma underhållsarbete eller andra störningar som påverkar IPTV-sändningen. Om bilden blir svart, vit eller gul kan du behöva starta om din box genom att slå av strömbrytaren och starta om boxen.

Om felet fortsätter också efter det kan du behöva kontakta din kundtjänst för att felsöka.

Om IPTV-tjänsten

Vad är min köpkod/låskod?

Köpkoden är en 4-siffrig kod du fick när du startade tjänsten och du fick den tillsammans med ditt användarnamn och lösenord för IPTV-tjänsten. Det är viktigt att spara uppgifterna för framtida bruk.

Viaplay, hur får jag det aktiverat?

Gå till https://signup.viaplay.fi och skapa en inloggning, du behöver ha ditt kundnummer tillhands. Välj din egen operatör i listan.

Var/hur hyr jag film?

Du hyr film i menyn ”Filmer”. Du kan enskilt hyra filmer från SF Anytime, filmer och serier från C More går ej att hyra skilt men ingår i kostnaden när du har ett C More-tilläggspaket.

Hur kan jag se Mobil IPTV?

Gå in på ”Butik” på din IPTV-box genom att trycka på ”Menu” och gå till ”Butik”. Gå in på ”Tilläggstjänster” och ”Mobil IPTV” och köp tjänsten med din fyrsiffriga köp-kod.

Ladda ner applikationen till din enhet från Google Play eller App Store. När applikationen är nedladdad, starta applikationen och logga in med dina inloggningsuppgifter som du tillhandahållit från Partel.

Du kan också se IPTV på en en webbläsare (Safari eller Chrome) genom att surfa till www.iptv.ax och logga in med inloggningsuppgifter som du tillhandahållit från Partel.

Se på IPTV utan box i din TV?

Ja det går! Då behöver du ha en tv med Android-system. Philips och Sony är tillverkare som har detta. Då laddar du ner vår app i Play-butiken och loggar in med ditt användarnamn och lösenord för IPTV-tjänsten. Appen fungerar likvärdigt som vår mobila IPTV-tjänst. De kanaler du kan se är de som du har i ditt grundpaket eller som ingår i ett grundpaket. Tilläggspaket ser du inte på grund av upphovsrättsliga skäl, då behöver du ha en IPTV-box.