Partel erbjuder lokal och pålitlig betjäning. Servicenivån övervakas kontinuerligt och fyra gånger om året publiceras en Rapport över servicenivån.
I kundbetjäningen och växeln besvaras samtalen snabbt – och man får betjäning på två språk. Det förekommer endast få felsituationer i Partels tjänster och de strävas till att repareras snabbt.
Baserar sig på Kommunikationsverkets föreskrift (50 B/2003 M) om kommunikationsnätets nätbesittning.
Mätningsperiod 1.4.2024 – 30.6.2024 (Q2/24)
1. Svarstid för Pargas Telefons kund- och rådgivningstjänster specificerat enligt servicenummer och verksamhet
Servicenummer | 4545400 (växel) | |
Genomsnittlig svarstid [s] | 06.39 s. | |
Samtal besvarade inom 60s [%] | 98.00 % | |
Tjänstens avgift | tjänsten är avgiftsfri | |
Avgift för köande | köandet är avgiftsfritt |
2. Pargas Telefons felanmälningstjänst
Servicenummer | 10019 | |
Genomsnittlig svarstid [s] | 05.38 s | |
Samtal besvarade inom 60s [%] | 100 % | |
Tjänstens avgift | tjänsten är avgiftsfri | |
Avgift för köande | köandet är avgiftsfritt |