Partel erbjuder lokal och pålitlig betjäning. Servicenivån övervakas kontinuerligt och fyra gånger om året publiceras en Rapport över servicenivån.
I kundbetjäningen och växeln besvaras samtalen snabbt – och man får betjäning på två språk. Det förekommer endast få felsituationer i Partels tjänster och de strävas till att repareras snabbt. Mätningsperiod 1.10.2022 – 31.12.2022 (Q4/22)
Baserar sig på Kommunikationsverkets föreskrift (50 B/2003 M) om kommunikationsnätets nätbesittning
1. Svarstid för Pargas Telefons kund- och rådgivningstjänster specificerat enligt servicenummer och verksamhet
Servicenummer | 4545400 (växel) | |
Genomsnittlig svarstid [s] | 16.23 s. | |
Samtal besvarade inom 60s [%] | 91.12 % | |
Tjänstens avgift | tjänsten är avgiftsfri | |
Avgift för köande | köandet är avgiftsfritt |
2. Pargas Telefons felanmälningstjänst
Servicenummer | 10019 | |
Genomsnittlig svarstid [s] | 12.56 s | |
Samtal besvarade inom 60s [%] | 89.55 % | |
Tjänstens avgift | tjänsten är avgiftsfri | |
Avgift för köande | köandet är avgiftsfritt |