fbpx

KONSUMENT | FÖRETAG | HUSBOLAG

Kundbetjäning

Partel erbjuder lokal och pålitlig betjäning.  Servicenivån övervakas kontinuerligt och fyra gånger om året publiceras en Rapport över servicenivån.

I kundbetjäningen och växeln besvaras samtalen snabbt – och man får betjäning på två språk. Det förekommer endast få felsituationer i Partels tjänster och de strävas till att repareras snabbt.

Baserar sig på Kommunikationsverkets föreskrift (50 B/2003 M) om kommunikationsnätets nätbesittning.

Mätningsperiod 1.10.2023 – 31.12.2023 (Q4/23)

1. Svarstid för Pargas Telefons kund- och rådgivningstjänster specificerat enligt servicenummer och verksamhet

Servicenummer4545400 (växel)
Genomsnittlig svarstid [s]07.30 s.
Samtal besvarade inom 60s [%]97.60 %
Tjänstens avgift tjänsten är avgiftsfri
Avgift för köande köandet är avgiftsfritt

2. Pargas Telefons felanmälningstjänst

Servicenummer10019
Genomsnittlig svarstid [s]11.16 s
Samtal besvarade inom 60s [%]87.88 %
Tjänstens avgifttjänsten är avgiftsfri
Avgift för köandeköandet är avgiftsfritt