Partel erbjuder lokal och pålitlig betjäning. Servicenivån övervakas kontinuerligt och fyra gånger om året publiceras en Rapport över servicenivån.
I kundbetjäningen och växeln besvaras samtalen snabbt – och man får betjäning på två språk. Det förekommer endast få felsituationer i Partels tjänster och de strävas till att repareras snabbt.
Baserar sig på Kommunikationsverkets föreskrift (50 B/2003 M) om kommunikationsnätets nätbesittning.
Mätningsperiod 1.10.2024 – 31.12.2024 (Q4/24)
1. Svarstid för Pargas Telefons kund- och rådgivningstjänster specificerat enligt servicenummer och verksamhet
Servicenummer | 4545400 (växel) | |
Genomsnittlig svarstid [s] | 06.41 s. | |
Samtal besvarade inom 60s [%] | 97.69 % | |
Tjänstens avgift | tjänsten är avgiftsfri | |
Avgift för köande | köandet är avgiftsfritt |
2. Pargas Telefons felanmälningstjänst
Servicenummer | 10019 | |
Genomsnittlig svarstid [s] | 05.60 s | |
Samtal besvarade inom 60s [%] | 100.00 % | |
Tjänstens avgift | tjänsten är avgiftsfri | |
Avgift för köande | köandet är avgiftsfritt |