Partel erbjuder lokal och pålitlig betjäning. Servicenivån övervakas kontinuerligt och fyra gånger om året publiceras en Rapport över servicenivån.
I kundbetjäningen och växeln besvaras samtalen snabbt – och man får betjäning på två språk. Det förekommer endast få felsituationer i Partels tjänster och de strävas till att repareras snabbt.
Baserar sig på Kommunikationsverkets föreskrift (50 B/2003 M) om kommunikationsnätets nätbesittning.
Mätningsperiod 1.7.2025 – 30.9.2025 (Q3/25)
1. Svarstid för Pargas Telefons kund- och rådgivningstjänster specificerat enligt servicenummer och verksamhet
| Servicenummer | 4545400 (växel) | |
| Genomsnittlig svarstid [s] | 08.21 s. | |
| Samtal besvarade inom 60s [%] | 97.17 % | |
| Tjänstens avgift | tjänsten är avgiftsfri | |
| Avgift för köande | köandet är avgiftsfritt |
2. Pargas Telefons felanmälningstjänst
| Servicenummer | 10019 | |
| Genomsnittlig svarstid [s] | 05.07 s. | |
| Samtal besvarade inom 60s [%] | 96.43 % | |
| Tjänstens avgift | tjänsten är avgiftsfri | |
| Avgift för köande | köandet är avgiftsfritt |